סיפור לקוח – קבוצת אלקטרה

 

Ewave Online, מחלוצות הסחר האלקטרוני בישראל, הקימה פלטפורמת E-commerce מתקדמת לניהול אחיד של העולם הדיגיטלי של קבוצת אלקטרה

  

האתגר:

אלקטרה, שהוקמה בשנת 1945, היא קבוצת האלקטרו-מכאניקה והבנייה הגדולה בישראל. הקבוצה מעסיקה יותר מ-4,200 עובדים במגוון של חברות-בנות, פעילויות ופרויקטים בתחומי הסחר והנדל"ן. כשחקנית מובילה בתחום הסחר בישראל, הקבוצה ביקשה להרחיב את יכולות המכירה והשירות שלה גם דרך האינטרנט והמובייל, עבור הרשתות הקמעונאיות שבשליטתה, לרבות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, ובשעתו גם ACE ואוטו דיפו.

 

הקבוצה בחרה ב-Ewave Online לשם פיתוח אתרי סחר אלקטרוני והקמת שורה של אפליקציות שיווקיות ותפעוליות עבור הרשתות השונות, כאשר סביבת ניהול אחת תאפשר ניהול של כלל האתרים. מטרות הפרויקטים היו:

  • הגדלת היקף המכירות של הקבוצה בתחום האונליין

  • שילוב של Upsell ו-Cross-Sell במהלך הקניה 

  • עיצוב חווית משתמש דיגיטלית שתיצור נאמנות ומחויבות ארוכת טווח מצד הלקוחות

  • הבטחת רכישה פשוטה, מידע זמין ואיכותי על המוצרים, וכן תוכן מקצועי רלוונטי בעל ערך מוסף

  • חיפוש והשוואה נוחים וממוקדים, בחירת אפשרויות אספקה שונות דרך האתר, תשלום במגוון רחב של אמצעי תשלום (כולל PayPal) ואפשרות ניהול סל קניות ו-Wish List

 

הפתרון:

הארכיטקטורה שפיתחה Ewave Online לפרויקט התבססה על העיקרון של מערך דיגיטלי אחד, שמאפשר מצד אחד לנהל את האתרים והאפליקציות במערכת ניהול אחידה, ומצד שני בצורה פרטנית עבור כל אתר, בכפוף להחלטות הארגון ובהתאם למערכת הרשאות שמנוהלת על ידי מנהל המערכת. הפתרון מתבסס על שמירה על אחידות בכל התהליכים, המאפשרת תחזוקה יעילה של המערכות.

תהליכי האפיון והפיתוח של Ewave Online התמקדו ברספונסיביות האתרים, בניהול יעיל של הקטלוגים ובבניית ממשקים למערכות התפעוליות של הרשתות, למועדוני הלקוחות ולחברות סליקת אשראי.

המערכת פותחה בסביבת PHP תוך שימוש במערכת ניהול התוכן ופלטפורמת הסחר האלקטרוני (E-commerce) של Magento. היא מתבססת על יכולות ה-Multistore של Magento בצורה יעילה כדי לנהל במקביל את החנויות האינטרנטיות השונות.

כמו כן, פיתחה Ewave Online עבור רשת מחסני חשמל אפליקציית מובייל למוכרנים, המאפשרת לבצע את כל תהליך המכירה בצורה דיגיטלית. האפליקציה מאפשרת לתאם באופן יעיל במיוחד בין המוכרנים, המחסנאים והקופאים, כך שהמחסנאי כבר מוכן עם ההזמנה בזמן שהלקוח מגיע אליו, והלקוח יכול לשלם דרך האפליקציה או בקופה שכבר מעודכנת בהזמנה שלו.

על מנת לתת מענה מלא גם לתחום שירות הלקוחות הדיגיטלי, הטמיעה Ewave Online עבור הלקוח את מערכת BumpYard לניהול לקוחות רב-ערוצי.

במקביל, מערך הסיסטם והרשתות של Ewave סיפק תמיכה מקצועית שוטפת לצוותי הפיתוח של החברה וללקוח, עבורו היה זמין 24/7 בכל ימות השנה.

 

התוצאות:

אתרי הקבוצה עלו לאוויר זה אחרי זה, ביניהם: 

האתרים, אשר זכו לשבחים רבים, משפרים משמעותית את יכולתה של הקבוצה למכור את מוצריה דרך הרשת וכן לספק ללקוחותיה שירות איכותי דרך האינטרנט, המובייל והרשתות החברתיות.

 

פרויקטים בולטים של Ewave עבור קבוצת אלקטרה לאורך השנים:

2015 – אתר רספונסיבי עבור רשת מחסני חשמל; מערכת לניהול רב-ערוצי של מכירות ושירות לקוחות (BumpYard)

2016 – אתרים רספונסיביים עבור הרשתות שקם אלקטריק ו-ACE (אף שהאחרונה כבר אינה חלק מקבוצת אלקטרה)

2017 – אפליקציית מוכרנים לסניפים, ומגוון מערכות נוספות שיעלו לאוויר בעתיד הקרוב